Ostrovy Jaderského a Egejského moře

07.jpgLetecká cesta nad Jaderské, Iónské a Egejské moře byla zase hodně jiná než ty předchozí - tolik ostrovní historie a krásy najednou se zřejmě nikde jinde v tak koncentrované podobě nenajde. Cesta proběhal bez závěžnějších problémů, jen jsem při startu z Portorože ztratil kameru na ostruze a tak její zajímavé záběry na videích z této cesty chybí. Na Lesbosu jsem také dostal zákaz filmovt a tentýž problém jsem řešil při přeletu Turecka. To ale asi k takové cestě patří. Tady se můžeme nyní kochat ze sestřihů videí z jednotlivých dnů. Proč jen sestřihy? Celkeově mám totiž asi 50 hodin video záznamu....

Stránkování

12 >

1.10.2014 Video: Den 1, start

1.10.2014 Video: Den 1

Tady se můžete podívat na zajímavé záběry Titova souostroví Brioni i překrásné pobřeží poloostrova Istrie. Uvidíte i první maják na mé cestě a přistání na příjemném letišti Maly Lošinj. více

2.10.2014 Video: Den 2

Druhý den jsem začal sháněním benzinu, který jsem nakonec dostal u místní pumpy a pod zraky letištního policisty jsem ho nalil do letadla. Pak jsem odstartoval do nepříliš dobré viditelnosti a tak jsem se rychle stočil na jih kolem řady krásných ostrovů a města Split směrem na Brač. Z Brače jsem pak letěl kolem Dubrovníku do Tivatu. Vše je to zachycené na tomto videu. více

3.10.2014 Video: Den 3

Třetí den jsem začal létáním v dramatických údolích Boky Kotorské - natočil jsem Kotor, Herzeg Novi a osrůvky v této neopakovatelné zátoce. Pak jsem pokračoval kolem Budvy, ostrova Svety Stefan a Ulcinje. Tam jsem přeletěl nad pobřeží a moře u Albánie a pak už hned na Korfu. Z Korfu jsem pak ještě to odpoledne udělal výlet kolem ostrova a skok na sousedních pár ostrovů - vše je na tomto videu. více

4.10.2014 Video: Den 4

Čtvrtý den jsem letěl z Korfu na Zakynthos a odsud na malé soukromé letišťátko v Messolonghi. Měl jsem tedy možnost vidět, vyfotit a natočit velkou část ostrovů Iónského souostroví jižně od Korfu. Paxi a Antipaxi, Lefkada, bájná Ithaka, Kefalonie i překrásný Zakynthos. Pak jsem přistál v Messalonghi - městě, kde žil a v roce 1824 zemřel Lord Byron, který Řekům pomáhl získat zpět jejich svobodu. více

5.10.2014 Video: Den 5

Pátý den jsem odstartoval směrem na další Iónský ostrov Kythira. Cestou jsem letěl nad Patraským zálivem, Korinthským průplavem a ostrovy Aegina, Poros, Hydra. Přistání na Kythiře bylo kvůli poryvovému bočnímu větru celkem náročné. Tam jsem vyměnil baterie v kamerách a pokračoval na Krétu, kde jsem přistál na letišti Heraklion. více

6.10.2014 Video: Den 6

Kretu jsem bohužel nemohl nafilmovat tak, jak jsem původně plánoval. Je přeci jen velká a hlavně má dvě velká letiště a vysoké hory, což je nevhodná kombinace, protože na mnoho míst nedosáhne v menších výškách radiový signál a tak se vyhlídkový let nedá s přibližovací službou letišť dobře koordinovat. Odletěl jsem tedy kolem severního pobřeží kolem ostrůvku Spinalonga směrem na východ přes ostrovy Kassos, Karpathos a Tilos na Rhodos -  největší ostrov Dodekanéského souostroví. více

7.10.2014 Video: Den 7

Na odletu z letiště Rhodos jsem musel čekat asi 10 minut, protože jsem chtěl letět nad přístav a město Rhodos, které leží na ose dráhy, na kterou měla přistávat dvě letadla. Dispečer mě pak mezi ně vmáčkl a já jsem dostal skvělou příležitost město nafotit and natočit. Pak jsem pokračoval na sever podél tureckého pobřeží přes ostrovy Tilos a sopečný Nisyros, kolem Kosu, Lerosu až na Samos. Takže jsem proletěl velkou část Dodekanéského souostroví a dostal se až na Samos, který jž patří mezi ostrovy Severo-východního Egejského moře. více