Ostrovy Severního moře

Na druhou část expedice Evropské ostrovy z nebe - Ostrovy Severního moře, jsem vyrazil 16. června 2014. Cesta vedla nejdříve přes Německo a Francii do Bretaně. Tam jsem vstoupil nad moře a pokračoval více méně stále nad jeho hladinou až na Faerské ostrovy a pak do Norska. Na tuto cestu jsem si pořídil také neoprenový oblek, ve kterém jsem absolvoval hlavní přelety. Uvědomil jsem si totiž, že studená voda Severního moře by mi v případě přistání na vodu mohla vzít tolik sil, že i jen se dostat do záchranného člunu by mohl být nepřekonatelný problém. Cesta to byla naprosto fantastická - krása ostrovů a souostroví Severního moře mi do té doby zcela unikala.... Videa, která zde najdete jsou zpracována z celkem asi 60 hodin materiálu, který jsem cestou připravil. Jedná se opřibližně pětiminutové sestřihy z letu každého dne.

Stránkování

12 >

16.6.2014 Den 1: Video

První den cesty 16.6.2014 jsem doletěl do St. Nazaíre. V letadle jsem seděl přes 7 hodin a uletěl jsem asi 1250 km. Trase vedla z Příbrami přes celkem příjemné letiště Auxerre Branches natáčel jsem trochu i zámky na Loiře.  více

17.6.2014 Den 2: Video

17.6.2014 jsem odstartoval ze St Nazaire do Dinardu a pak na ostrov Jersey. Celkem jsem za 3 hodiny letu uletěl asi 550 km.  více

18.6.2014 Den 3: Video

18.6.2014 pro mě začal den v Jersey, odkud jsem odletěl do Exeteru a pak na St. Mary´s letiště na Isles of Scilly. Celkem jsem ten den uletěl asi 500 km v letadle jsem strávil něco přes 3 hodiny.  více

19.6.2014 Den 4: Video

19.6.2014 byl překrásný den a já jsem letěl ze St. Mary´s do Swansea a odsud pak na roztomilé skotské letiště Glenforsa. Celkem jsem strávil v letadle asi 5,5 hodiny a uletěl jsem 1100 km.

20.6.2014 Den 5: Video

20. 6.2014 ve Skotsku na mnoha místech pršelo, ale podařilo se mi doletět na plážové letiště Barra i na Stornoway a odsud do Plocktonu a zpět do Glenforsy. V letadle jsem strávil skoro 4,5 hodiny a uletěl jsem asi 600 km.  více

21.6.2014 Den 6: Video

21.6.2014 byl i ve Skotsku první letní den, ale počasí bylo rozpačité. Vydal jsem se dále na sever přes jezero Loch Ness na Orknejské ostrovy. Let mi trval 2 hodiny 10 minut a uletěl jsem přes 400 km.  více

22.6.2014 Den 7: Video

22.6.2014 jsem vyrazil z Orknejí na výlet do Shetland - letiště Lerwick. Obojí souostroví jsou překrásná, počasí bylo proměnlivé. V letadle jsem strávil asi 3,5 hodiny a uletěl jsem nějakých 600 km včetně obletu Shetlandských ostrovů.  více

24.6.2014 Den 9: Video

Včera jsem nefilmoval, protože cesta byla jen nad mořem. 24. 4. jsem nejdříve obletěl Faerské ostrovy a nafilmoval překrásné záběry. Pak jsem přistál, natankoval a odletěl do Bergenu. Celkem asi 800 km a přes 4 hodiny v letadle.  více