Ostrovy Jaderského a Egejského moře

12 3 >

18.9.2014 Plán cesty

19.11.2014 Kompletní fotogalerie

13.10.2014 Den 11: Fotogalerie Město Gorna Oryahovitsa po startu směrem na Příbram,

Tady je pár fotek z posledního úseku cesty - z letiště Velka Oryahovitsa u Velkého Tarnova bez mezipřistání do Příbramy - 6 hodin letu. více

13.10.2014 Den 11: Návrat

Ráno svítilo slunce a také moje interpretace předpovědi počasí pro Česko byla lepší než na sobotu a tak jsem se rozhodl vynechat přistání a přenocování v rumunském Sibiu a letět raději přímo do Příbrami. Touto změnou jsem si ušetřil také další problémy se sháněním benzínu, protože přímo mi benzín vycházel s půlhodinovou rezervou, jak má být. S mezipřistáním v Sibiu by však benzín nevyšel a bylo by potřeba ho někde sehnat, protože ani letiště Sibiu jej nemá. více

12.10.2014 Den 10: Fotogalerie Hora Athos na poloostrově Athos. Zde je celkem asi 20 mužských klášterů, které jsou

Tady najdete vybrané fotografie z cesty mezi Soluní a Velkým Tarnovem v Bulharsku. Chtěl jsem fotit také Bospor a Dardanely, ale to mi bohužel kvůli provozu u istanbulského letiště nevyšlo. více

10.10.2014 Den 10: Soluň - Gorna Oryahovitsa

Na čtvrtek jsem měl naplánovaný přelet nejsevernějších řeckých ostrovů Thasos a Samontraki, průlet nad Marmarským mořem, Princovými ostrovy a Bosporem v Turecku a přes bulharské pobřeží do vnitrozemí na letiště se světovým názvem Gorna Oryahovitsa nedaleko Velkého Tarnova uprostřed Bulharska. Z Turecka jsem měl trochu obavy, protože tam zahraniční sportovní letadla nevidí rádi a tomu také odpovídají jejich předpisy. Proto jsem ještě prověřil, zda byl správně rozeslaný letový plán, který jsem výjimečně podal už ve středu večer přes Prahu. Reakce Prahy byla, že vše je v pořádku. Dříve bych klidně šel do letadla, nahlásil se věži a čekal až mi otevřenou letový plán. To už teď ale zásadně nedělám, protože když v systému plán z nějakých důvodů není, tak to znamená zase z letadla vystoupit, dostat se zpět do věže, podat plán a čekat obvykle hodinu než se plán do systému dostane. Na velkém letišti jako Soluň je problém se i dostat od letadla do věže, protože po ploše samozřejmě sám chodit nesmím… Takže před odletem vždy zavolám na věž nebo tam zajdu a zeptám se, jestli je s mým plánem vše v pořádku nebo jej prostě v té chvíli teprve podávám. Ve čtvrtek jsem tedy dorazil na věž a dověděl se, že v systému žádný plán nemají. Celý, poměrně komplikovaný, letový plán s asi 15 nahlašovacími body jsem měl ve svém chytrém telefonu a tak mi jeho nové podání netrvalo tak dlouho. Byl jsem ale nejistý z toho, jestli Turkům stačí jedna hodina na případné odmítnutí plánu. To už jsem ale nemohl řešit a tak jsem šel k letadlu, vše si připravil a za hodinu odstartoval. více

9.10.2014 Video: Den 9

Ráno na Lesbosu bylo zamračené a předpověď pro celou oblast severního Egejského moře nebyla moc dobrá, ale ne katastrofická a tak jsem se rozhodl letět zase zpět z východu na západ přes Egejské moře a pak směrem na sever do Soluně. Na odletu z Lesbosu se někomu nelíbily moje podvěšené kamery a tak je celá cesta zaznemánana jenou jednou kamerou. Zajímavé byly zejména Sporadské ostrovy - Skiathos, Skopelos a Skantzoura. Chtěl jsem filmovat a fotit také horu Olymp, ale ta byla bohužel schovaná v těžkých, nízkých, deštivých mracích. více

9.10.2014 Den 9: Lesbos - Soluň

Ráno na Lesbosu (též Lesvosu) bylo pošmourné a také meteo předpověď pro severní Egejské moře a Soluň ukazovaly, že se počasí horší a na severu že bude dost deště a nízká oblačnost. Podle satelitních obrázků se mi zdálo, že bude nejlepší do Soluně přiletět někdy kolem třetí odpoledne, kdy by snad počasí mohlo být trochu lepší. Byla to sice hodně spekulativní úvaha, ale odlet na téměř tříhodinovou cestu jsem proto stanovil na půl jednou.   více

9.10.2014 Den 9: Fotografie Příjemní lidé, kteří se o mě starali na letišti Lesvos

Devátý den cesty jsem absolvoval předposlední křižování Egejského moře - tentokrát zase z Lesobus na východě do Soluně směrem na západ. Při tom jsem letěl také přes krásné, zelené Sporadské ostrovy, které učarovaly i režisérovi filmu Mamma Mia, který točil zde. Fotky jsou zde. více

8.10.2014 Video: Den 8

Let z ostrova Samos vedl přes ostrovy skvělých jmen - Furnoi, Ikaria, Mykonos, Naxos, Ios, Santorini, Milos az na ostrov Syros a odsud pak přes Chios na Lesbos. Tento den jsem přeletěl Egejské dopoledne z východu na západ a odpoledne pak zpět ze západu na východ. Byl to jeden z nejkrásnějších letových dnů celé Expedice. více

8.10.2014 Den 8: Samos - Lesbos

Ráno v Pythagoreiu bylo krásné. Vyběhl jsem ještě se podívat na idylický přístávek plný restaurací a plachetnic, na konci jehož mola stojí socha věnovaná Pythagorovi. Vyfotit se mi ji podařilo teprve na podruhé, protože při prvním pokusu jsem ji fotil bez karty. Přidávám ji do fotek tedy teprve dneska. více

8.10.2014 Den 8: Fotogalerie Socha Pythagorovi – přístav městečka Pythagoreio

Osmý den této cesty byl asi nejsilnějším zážitkem - letěl jsem z ostrova Samos přes překrásné ostrovy Fourni, Ikarii, Mikonos, Naxos a super zajímavé Santorini, Milos až na ostrov Syros. Zde najdete fotky jak ostrovů Fourni a Ikarie, tak všech zmíněných Kykládských ostrovů. více