Ostrovy Jaderského a Egejského moře

Stránkování

<1 23 >

7.10.2014 Den 7: Rhodos - Samos

Ráno jsem se pobudil na jižním cípu Rhodosu, kde jsem se po setmění při objíždění ostrova ubytoval, a tak jsem měl na letiště asi hodinu cesty. Hodinku jsem strávil ještě ve městě Rhodos na severu tohoto asi 80 km dlouhého ostrova a v 11 hodin jsem dorazil na letiště. více

7.10.2014 Video: Den 7

Na odletu z letiště Rhodos jsem musel čekat asi 10 minut, protože jsem chtěl letět nad přístav a město Rhodos, které leží na ose dráhy, na kterou měla přistávat dvě letadla. Dispečer mě pak mezi ně vmáčkl a já jsem dostal skvělou příležitost město nafotit and natočit. Pak jsem pokračoval na sever podél tureckého pobřeží přes ostrovy Tilos a sopečný Nisyros, kolem Kosu, Lerosu až na Samos. Takže jsem proletěl velkou část Dodekanéského souostroví a dostal se až na Samos, který jž patří mezi ostrovy Severo-východního Egejského moře. více

7.10.2014 Den 7: Fotogalerie V poloze „po větru“ pravého okruhu dráhy 25, Rhodos. Na dráze je vidět letadlo, které  přistálo chvíli po mě a na pojížděcí dráze jede na start další dopravní stroj.

Sedmý den cesty jsem letěl z nějvěšíhé ostrova Dodekanéských ostrovů Rhodos na sever na ostrov Pythagorův ostrov Samos. Cesta to byla kouzelná - zde jsou fotky... více

6.10.2014 Video: Den 6

Kretu jsem bohužel nemohl nafilmovat tak, jak jsem původně plánoval. Je přeci jen velká a hlavně má dvě velká letiště a vysoké hory, což je nevhodná kombinace, protože na mnoho míst nedosáhne v menších výškách radiový signál a tak se vyhlídkový let nedá s přibližovací službou letišť dobře koordinovat. Odletěl jsem tedy kolem severního pobřeží kolem ostrůvku Spinalonga směrem na východ přes ostrovy Kassos, Karpathos a Tilos na Rhodos -  největší ostrov Dodekanéského souostroví. více

6.10.2014 Den 6: Heraklion - Rhodos

Včera jsem trochu zaspal a pak jsem ještě chtěl vidět trochu z města Heraklion i palác Knossos a tak jsem na letiště dojel až kolem jedenácté řeckého času. Odbavovací hala letiště Heraklion byla k prasknutí plná odlétajících turistů. Sezóna tu končí a tak si pro „své“ turisty přilétají letadla ze všech evropských zemí a to zejména v neděli. Musel jsem se proto dlouho prodírat neuvěřitelnými frontami než jsem se dostal do letištní kanceláře.  více

6.10.2014 Den 6: Fotografie OK – LEX na stojánce letiště Heraklion. Za ním pojíždí na start stroj Finnairu. Na horizontu  ostrov Dia ležící severně od Kréty

Šestý den cesty jsem věnoval cestě z Heraklionu na Krétě do Rhodosu na Rhodosu. Nevšiml jsem si změny nastavení fotoaparátu a tak jsou fotky z tohoto dne v trochu jiné kvalitě než u zbytku cesty. více

5.10.2014 Video: Den 5

Pátý den jsem odstartoval směrem na další Iónský ostrov Kythira. Cestou jsem letěl nad Patraským zálivem, Korinthským průplavem a ostrovy Aegina, Poros, Hydra. Přistání na Kythiře bylo kvůli poryvovému bočnímu větru celkem náročné. Tam jsem vyměnil baterie v kamerách a pokračoval na Krétu, kde jsem přistál na letišti Heraklion. více

5.10.2014 Den 5: Messolongi - Heraklion

Ráno přijel pan generál a odvezl mě na letiště. Cestou jsem telefonicky podal letový plán na ostrov Kythira. Připravil jsem ho tak, abych letěl přes Korinthský kanál a několik ostrovů patřících do skupiny Argo-saronických ostrovů ležících jižně od Athén. Musel jsem proto prolétávat koncovou oblast (TMA) athénského letiště a nastudovat proto jejich postupy a hlavně názvy a polohu ohlašovacích bodů. Pan generál se mě zeptal, jestli mému letadlu nevadí ten vítr, ale já jsem jen hrdě a odmítavě zavrtěl hlavou. více

5.10.2014 Den 5: Fotogarafie Ostrůvek Atoliko u Messolonghi v Patraském zálivu

Pátý den jsem vyrazil z Messalonghi Patraským a Kornthským zálivem přes Korinthský průplav a přes Argo-Saronické ostrovy Aegina, Poros a Hydra na Iónský ostrov Kythira. Odtud pak až do Heraklionu na Krétě. Fotky z tohoto skvělého dne jsou zde: více

4.10.2014 Video: Den 4

Čtvrtý den jsem letěl z Korfu na Zakynthos a odsud na malé soukromé letišťátko v Messolonghi. Měl jsem tedy možnost vidět, vyfotit a natočit velkou část ostrovů Iónského souostroví jižně od Korfu. Paxi a Antipaxi, Lefkada, bájná Ithaka, Kefalonie i překrásný Zakynthos. Pak jsem přistál v Messalonghi - městě, kde žil a v roce 1824 zemřel Lord Byron, který Řekům pomáhl získat zpět jejich svobodu. více

4.10.2014 Den 4: Korfu - Messolonghi

Ráno na Korfu mě probudil déšť. Trochu jsem znejistěl, jak se další cesta bude vyvíjet – jak kvůli létání tak také kvůli focení. Moře i ostrovy vypadají úplně jinak v šedém podmračeném počasí než ve slunci s modrou oblohou. Pršet postupně přestalo, ale opar a mraky zůstaly po většinu času, kdy jsem letěl a tak některé snímky působí trochu smutněji.
Při podávání letového plánu jsem musel projít školením o vojenských prostorech na jih od Korfu, pak jsem musel v přítomnosti dispečera věže Korfu zavolat vojenskému dispečerovi letiště Andravida a domluvit s ním přesně, jak proletím jejich prostorem. Zajímavé je, že vojáci tu používají úplně jiné navigační body než civilní provoz. Tyto body (názvy a jejich souřadnice) jsou veřejně těžko dostupné, ale od pilotů se očekává, že je budou dodržovat. Domluva byla tedy trochu složitější, ale nakonec jsem si s pomocí obou dispečerů udělal svůj náčrtek a dohodl se, jak poletím – v kolik hodin, kde, jak vysoko a na jakých frekvencích budu s kým komunikovat. I přes tuto složitost se mi podařilo do trasy zahrnout všechny důležité ostrovy na jih od Korfu, které jsem plánoval – Paxi, Anti-Paxi, Lefkada, Ithaka, Kefalonia a Zakynthos. více

4.10.2014 Den 4: Fotografie Přístav Lakka, ostrov Paxos, Jónské ostrovy

Čtvrtý den jsem vyrazil z Korfu přes Iónské ostrovy Paxos, Lefkada, Ithaca a Kefalonia až jsem přistál na překrásném ostrově Zakynthos. Odsud jsem pak pokračoval do městečka Messalonghi v Patraském zálivu. Fotky z celého dne jsou zde: více