Ostrovy Jaderského a Egejského moře

Stránkování

<1 2 3

3.10.2014 Den 3: Herzeg Novi - Korfu

Den mi začal v Herzeg Novi, kam jsem večer dojel po hodině a půl trvající cestě kolem Boky Kotorské. Chtěl jsem co nejdříve odstartovat a tak jsem ráno využil ferry, které mi zpáteční cestu na letiště zkrátilo asi jen na půl hodiny.  více

3.10.2014 Video: Den 3

Třetí den jsem začal létáním v dramatických údolích Boky Kotorské - natočil jsem Kotor, Herzeg Novi a osrůvky v této neopakovatelné zátoce. Pak jsem pokračoval kolem Budvy, ostrova Svety Stefan a Ulcinje. Tam jsem přeletěl nad pobřeží a moře u Albánie a pak už hned na Korfu. Z Korfu jsem pak ještě to odpoledne udělal výlet kolem ostrova a skok na sousedních pár ostrovů - vše je na tomto videu. více

3.10.2014 Den 3: Fotografie Pohled na Boku Kotorskou od Herzeg Novi

Třetí den jsem nejdříve strávil asi 30 minut létáním a focením v Boce Kotorské a pak jsem pokračoval podél pobřeží směrem na Korfu. Po přistání na Korfu jsem vyměnil baterie u kamer a vyrazil ještě na cestu kolem ostrova a menších ostrůvků severně od Korfu. Fotky z obou částí letu třetího dne jsou zde: více

2.10.2014 Den 2: Fotografie Dynamic OK LEX na letišti Mali Lošinj

Druhý den jsem nejdříve musel u pumpy koupit benzin, dovézt ho na letiště a přelít do letadla. Teprve pak jsem mohl odstartovat směrem na Brač. Chtěl jsem fotit a filmovat ostrovy v Kvarnerském zálivu (u Rijeky), ale silný opar mi v tom zabránil a tak jsem se stočil brzy na jih. Tady jsou fotky z celého dne, který jsem po mezipřistání na Brači zakončil v černohorském Tivatu. více

2.10.2014 Den 2: Mali Lošinj - Tivat

Ráno začalo sháněním benzínu. Taxikáře, který mě vezl na letiště, jsem přemluvil, aby mi pomohl a tak jsme nejdříve zajeli na jeho chatičku, ke které ale neměl u sebe klíče. Museli jsme ji tedy vypáčit (doufám, že byla opravdu jeho), abychom se dostali ke dvou prázdným kanystrům. S těmi jsme dojeli k pumpě. Kanystry byly dost špinavé a tak jsem je raději ještě vypláchl benzinem a pak jsme dorazili na letiště. Policista, který letiště hlídal, sledoval právě něco napínavého v televizi a tak z nás radost neměl. K letadlu mě s benzínem ale nakonec pustil. Po troše bojování se mi podařilo větší množství benzinu z kanystrů nalít do nádrží letadla. Pak jsem podal letový plán na ostrov Brač a v 10.40 jsem mohl vyrazit. více

1.10.2014 Video: Den 1

Tady se můžete podívat na zajímavé záběry Titova souostroví Brioni i překrásné pobřeží poloostrova Istrie. Uvidíte i první maják na mé cestě a přistání na příjemném letišti Maly Lošinj. více

1.10.2014 Den 1: Příbram - Portorož - Malý Lošinj

Už asi 10 dní jsem bedlivě sledoval vývoj počasí, protože přelet přes Alpy je vždycky trochu nejistý. Včerejší ranní mlhy i místní nízká oblačnost napětí ohledně odletu udržovaly až do desáté hodiny. Pak se vše změnilo k dobrému a já jsem v 10.40 minut odstartoval z dráhy 24 letiště Dlouhá lhota u Příbrami na poslední etapu expedice Evropské ostrovy z nebe – tentokrát nad ostrovy Jaderského a Egejského moře. Ve skutečnosti těch moří bude více – ještě Jónské a Marmarské, ale to už by název byl moc dlouhý. více

1.10.2014 Den 1: Fotografie Městečko Poreč, Istrie

První úsek vedl přes Alpy, které už jsem přelétával i fotil víckrát a tak jsem vnější kamery nenamontoval vůbec a ruční kameru jsem nechal odpočívat. Teprve ve slovinské Portoroži jsem nasadil 3 venkovní kamery na natáčení videa a připravil si ruční kameru na fotografování. Jednu z venkovních kamer jsem na cestě z Portorože na Maly Lošinj bohužel ztratil.... více

30.9.2014 Start: Fotografie Fotka pro iDNES.cz - před odletem

Pár fotek z přípravy k odletu na tuto poslední část expedice "Evropské ostrovy z nebe". Odlétal jsem v 10.40 v úterý 30. září. více