Létání

Svět z letadla

Dálkové lety sportovním letadlem dávají skvělou možnost vidět svět trochu jinak. Na tomto webu najdete fotky, videa i články, které vznikají při mých leteckých cestách po Evropě, Africe, Novém Zélandu i USA.

Při létání se soustředím na neobvyklá nebo historická místa. Postupem času se mi podařilo vytvořit výbornou spolupráci s portálem iDNES.cz, s jehož týmem skvělých profesionálů jsme vytvořili nový styl on line reportáží, které využívají špičkové technologie a umožňují komukoliv prožívat dálkové letecké expedice prakticky on-line.

Pro příznivce, kteří se toho chtějí leteckých cestách dovědět trochu pořádám také přednášky a pro piloty, kteří mají zájem podobné lety absolvovat také jsme začali nabízet jednodenní kurzy, které jim pomohou se v létání po Evropě i v dalších částech světa rychle orientovat.

Pod tímto textem si můžete projít chronologicky seřazené články ze všech mých letů.

Spojené projekty

fr-logo.png knihy.png avita1.png

23.3.2015 Den 6

Přílet, odlet i sobota v Adaně byly nezvykle přátelské tím, že šéfem letištní týmu je Gurcel, který se o mě skvěle staral i mimo letiště – ubytování, sobotní cesta do okolí Adany, letový plán, hlídání letadla,…. V neděli se počasí vylepšilo a tak jsem mohl odstartovat na 4 hodiny dlouhou cestu do řeckého Rhodosu. Let kolem tureckého pobřeží byl dost turbulentní, protože vítr foukal ze severovýchodu, tzn. přes pobřežní hory pohoří Taurus, díky kterým se nad pobřežím vytvářela silná turbulence. více

23.3.2015 Fotografie: Den 4 Krajina a počasí kolem Ankary

23.3.2015 Den 4

První ranní kontrola počasí potvrdila, co jsem věděl – je velmi nejisté. Základna mraků byla nízko a teplota blízko nule i rosnému bodu, což potvrzovalo i silné kouřmo. Stále jsem prohlížel meteo předpovědi, abych našel nějaké pozitivní zprávy a doufal, že problematická předpověď se zlepší. více

23.3.2015 Fotografie: Den 3 OK LEX na letišti v Corlu u Istanbulu

20.3.2015 Den 3

Výhled počasí nevypadal ani včera večer ani dneska ráno pro Ankaru úplně optimálně. V Istanbulu ale slunce svítilo a tak jsem vše viděl optimisticky. Dojel jsem na letiště a překvapivě rychle jsem vše vybavil. Asi za 20 minut jsem už byl u letadla a měl i podaný letový plán do Ankary. Ještě jsem se snažil spravit napájení GPS lokalizátoru, který vysílá polohové zprávy pro pohyblivou mapu. Nepodařilo se mi to a tak jsem zapnul pro stejný účel satelitní telefon a vyrazil do Ankary. více

20.3.2015 Fotografie den 2 OK LEX na stojánce letiště Sibiu

20.3.2015 Den 2

Sibiu mě překvapilo svou historickou krásou a tak jsem se rozhodl, že ho také nafotím a nafilmuji ze vzduchu. Ráno jsem spěchal na letiště, abych tedy odletěl co nejdříve – v té chvíli byl můj plán odletět 3 úseky – Sibiu/Varna, Varna/Burgas a Burgas/Istanbul a k tomu nafilmovat Sibiu i Draculův hrad. více

19.3.2015 Fotografie den 1

19.3.2015 Den 1

Trochu ranní mlhy, ale jinak se počasí zdálo už od pěti ráno, kdy jsem netrpělivě vstal, skvělé. Podání letové plánu, snídaně, doladění všech věcí co potřebuji a odjezd na letiště. Na pumpě jsem si ještě koupil obvyklý studený čaj Nestle, jehož lahev je vhodná za letu i na další použití a k tomu pár sušenek. Letadlo stálo již připravené na rampě a tak jsem do něj vše vyskládal, prověřil počasí, napsal pár mailů a přesně v 10 hodin jsem odstartoval na Košice. L více

21.2.2015 Fotografie: Den 4 Ruční protáčení motoru v mrazu kolem -5oC, letiště Aosta, Itálie

Fotky Mont Blanc z italské strany, Matterhorn, Bernina, Bolzana, Grossglockner, Dachstein a mnoho dalších. To byl poslední den letu nad Alpami. více

20.2.2015 Den 3 - pár slov

První ranní pohled směřoval samozřejmě na oblohu. Ta přinesla skvělou zprávu – žádné mraky, žádná mlha – jen modro. Rychle jsme dokončili odesílání fotek a vyrazili na letiště. Počasí bylo zajištěné, tak teď ještě nahodit motor. Letadlo bylo pokryté silnou vrstvou jinovatky, teplota kolem 3 stupňů pod nulou. Protočil jsem vrtuli několikrát rukou a se zatajeným dechem jsem to zkusil startérem. Dobrá zpráva byla, že baterka měla sílu s motorem točit. Ta špatná, že ani po třech pokusech motor nenahodil. Rozhodl jsem se dát tomu chvilku času a tak jsem šel Jindřichovi pomáhat s oškrabáváním jinovatky. Po deseti minutách jsem znovu párkrát ručně protočil vrtuli, zkusil startér a během dvou vteřin motor naskočil. Radost byla kompletní a my jsme po desáté hodině mohli vyletět. více

20.2.2015 Fotografie: Den 3 Ráno na letišti v Sionu

Fotky z obletu Bernských Alp i přeletu ze Sionu do Grenoblu a odsud do Aosty. Skvělé záběry Mont Blanc z francouzské strany. více