Létání

Svět z letadla

Dálkové lety sportovním letadlem dávají skvělou možnost vidět svět trochu jinak. Na tomto webu najdete fotky, videa i články, které vznikají při mých leteckých cestách po Evropě, Africe, Novém Zélandu i USA.

Při létání se soustředím na neobvyklá nebo historická místa. Postupem času se mi podařilo vytvořit výbornou spolupráci s portálem iDNES.cz, s jehož týmem skvělých profesionálů jsme vytvořili nový styl on line reportáží, které využívají špičkové technologie a umožňují komukoliv prožívat dálkové letecké expedice prakticky on-line.

Pro příznivce, kteří se toho chtějí leteckých cestách dovědět trochu pořádám také přednášky a pro piloty, kteří mají zájem podobné lety absolvovat také jsme začali nabízet jednodenní kurzy, které jim pomohou se v létání po Evropě i v dalších částech světa rychle orientovat.

Pod tímto textem si můžete projít chronologicky seřazené články ze všech mých letů.

Spojené projekty

fr-logo.png knihy.png avita1.png

23.5.2015 Den 5: Fotogalerie  Pohled z severu na řeku Tajo, která se vlévá se u Lisabonu do Atlantiku.

23.5.2015 Den 4: Fotogalerie Francův památník mrtvím občanské války severně od Madridu

22.5.2015 Den 3: Fotogalerie

21.5.2015 Den 2: Fotogalerie

21.5.2015 Den 1: Fotogalerie

19.5.2015 Start: Fotogalerie

26.3.2015 Fotografie: Den 9 Hangár je otevřený a letadélko tam je – mezinárodně potvrzené zdviženým palcem

26.3.2015 Den 9

Poslední ráno v Pecsi slíbilo dobré počasí. Dorazil jsem na letiště, kdy byl OK LEX výjimečně schovaný v hangáru. Vše proběhlo jak má a v deset hodin jsem odstartoval. Byl silný vítr do zad a tak jsem letěl v průměru asi 240 km/h. V Příbrami jsem sedl ve 12.15 – už žádné uvítací akce a výbory. Byl jsem tam prakticky sám, jen u stolu obědvalo pár zaměstnanců, kterým jsem musel každému dát bonbon z Turecka, aby si mě všimli. To je od loňska, kdy jsme s těmito akcemi začali celkem velký posun, ale je to určitě v pořádku, protože to ukazuje na to, že moje dálkové lety jsou už prostě akceptované. více

25.3.2015 Fotografie: Den 8 Vrcholek kopce s pravoslavným kostelem, Ermoupolis, ostrov Syros

25.3.2015 Den 8

Ráno jsem si dodělal přípravu letového plánu – přeletět a nafilmovat pár ostrovů směrem na sever od Syrosu a pak pokračovat přes Egejské moře na Mount Athos a tady nafilmovat mužské kláštery, které jsou na úbočích této hory. Pak do Soluně, vystoupit tady pasově z Řecka a letět nafilmovat Olymp a další oblast klášterů v Meteorách. Po té dva hrady v Albánii a přistání v Tiraně. Vše jsem promyslel, naplánoval, na letišti podal plán a šel si připravit letadlo a kamery. více